ÖÖKART 2014 1.etapp 4.oktooril (laupäeval) Rapla kardirajal.
Võistluklassid on VABA, RETRO ja MINI.
Võistlus on võistkondlik, igas võistkonnas 1-4 liiget ehk siis ühel kardil võib võistelda 1-4 sõitjat.
Öökart 2014 reeglid lisatud manusena. Palun kõigil hoolega läbi lugeda!
Osavõtutasu: 10.-
AJAKAVA:
15.00-17.00 registreerimine ja vaba harjutamine
17.15 koosolek
17.30 esimene start
Orienteeruv sõitude lõpp ja autasustamine kl. 20.00
Kohtumiseni Raplas!
ÖKART 2014 REEGLID
1. Üldine
Öökart on võistkondadele mõeldud klubiline minisari, mida sõidetakse laupäeva õhtuti.
Üritused korraldatakse ainult vabatahtlike abiga ning kõik osalejad ja nende
kaaskondlased võivad vabatahtlikuna kaasa aidata. Võistlusklassid on VABA, RETRO ja
MINI.
2. Võistkond
Võistkonnas võib olla 1-4 sõitjat. Võistkond võib kasutada erinevaid sõitjaid erinevatel
etappidel.
Sõitja peab olema vähemalt 14 aastat vana (v.a. MINI). Alla 18 aastasel sõitjal peab olema
kaasas hooldaja (lapsevanem või tema eest vastutav täiskasvanu)
Sõitjad, kes võistlesid 2014. aasta hooajal EMV, BKV ja mis tahes Rotax sarjades, ei saa
osa võtta Öökardi sarjast.
3. Sõitjate sõiduvarustus
Soovitavalt kinnine kiiver sõltumata võistlusklassist või eest lahtise kiivri puhul kaitseprillid.
Kogu keha kattev riietus. Nõutav sõidukinnaste ja kinniste jalanõude kasutamine. Nõutav
helkurvestide või helkurpaeltega varustatud riietuse kasutamine.
4. Tehnilised tingimused
Kardile tuleb ette paigutada tuli või tuled, millised valgustavad sõitmiseks piisaval määral
rada kardi ees. Enim levinud lahendused on nn. töövalgustid ehk led lambid võimsusega
20-30W. Istme seljatoe või lisatoru külge tuleb kinnitada jalgratta tagumine tuli, milline
peab põlema kogu võistlussõidu jooksul. Esitulede sisse lülitamise otsustab iga sõitja ise
vastavalt valgustingimustele.
VABA
Tehases toodetud kardiraamid.
RETRO
Raam toodetud endises NLiidus. Mootorid Minsk ja CZ. Modifikatsioonid vabad.
MINI
Mõeldud eelkõige nendele lastele, kelle vanemad ka ise osalevad Öökardi sarjas. Kuni 85
cm3 mootorid, tehases toodetud raamid ja ka endises NLiidus toodetud lasteraamid.
Sõitjate vanus soovitavalt kuni 10 aastat.
Kasutada tohib kõikides klassides slikk ja vihma rehve. Rehvide mis tahes moel
töötlemine keelatud. Rehvide laius tagaratastel vaba, ees kasutada esirehviks mõeldud
rehve. Kitsamaks tehtud tagavõll keelatud (VABA). RETRO klassis võib kasutada ka retro
rehve (nn. vene tahmad).
Võistlusnumber kõikides klassides kohustuslik. Vältida juba teada olevaid numbri
kombinatsioone!
5. Võistluste formaat ja punktid
Sarjast võib osa võtta mis tahes kardiharrastajate võistkond. Sari koosneb 3 - 4 etapist.
Arvesse lähevad kõik etapid. Iga etapp koosneb reeglina neljast võistlussõidust. RETRO
klass sõidab vähem, vastavalt võistluspäeval kokku lepitule. Iga sõidu pikkus on 15 ringi
(VABA) ja 10 ringi (RETRO, MINI). Iga sõidu eest saavad võistkonnad kohapunkte
järgmiselt: võitja 1 punkt, teine 2 punkti jne.
Kokkuvõttes vähim kohapunkte saanud võistkond on võitja. Esimese võistlussõidu
stardijärjekord vastab registreerimise järjekorrale. Seega tasub registreerida aegsasti.
Järgmiste võistlussõitude stardijärjekord on eelmise võistlussõidu ümber pööratud
järjestus ehk esimese võistlussõidu võitja stardib järgmises sõidus viimaselt kohalt jne.
Võrdsete kohapunktide korral loeb viimase sõidu koht. Võrdsete sarjapunktide korral loeb
viimase etapi koht. Sarja punkte jagatakse: 1. 60p 2. 56p 3. 53p 4. 51p ja edasi ühe punkti
kaupa 50p, 49p jne.
Etappidel autasustatakse iga võistlusklassi kolme paremat võistkonda diplomiga.
6. Sõidureeglid ja karistused
Võistlusõhtu alguses on rada avatud treeningsõitudele. Treeningsõitude kestus vastavalt
võistluse ajakavale.
Rajale ei lubata võistlejaid, kellel on kohapeal registreerimine tegematta. Pärast kohapeal
registreerimist on võistlejal õigus osa võtta treeningsõidust ja võistlussõitudest. Mitte
registreerunud isikud ei tohi ühelgi juhul kardiga rajale minna.
Start on reeglina paigalt. Enne starti sõidetakse 1-2 soendusringi.
Stardi märguandeks on rohelise lipu järsk tõstmine.
Kui võistleja sõidab treeningsõidu või võistlussõitude ajal boksi, siis tuleb boksi sõites ja
sealt rajale tulles tõsta käsi, et rajal olevad võistlejad teaksid arvestada aeglaselt liikuva
kardiga.
Tehnilise rikke jms põhjusel seisma jääva kardi juht peab tõstma üles käe ning juhtima
kardi ohutult raja äärde.
Võistkond loetakse katkestanuks, kui nad ei möödu ruudulisest lipust sõites.
Kardi lükkamine või mis tahes muul moel transportimine võistlussõidu ajal on keelatud.
Rajale jäänud kardid võib ära tuua kohtuniku märguande peale.
Must lipp võistlussõidu ajal tähendab võistlussõidust eemaldamist ja maksimaalseid
kohapunkte antud võistlussõidu eest. Korraldaja jätab endale õiguse tehniliselt ohtliku
kardi või teistele ja iseendale ohtlikult liikleva sõitja/võistkonna eemaldamiseks kogu
võistluspäeva jooksul
Sõitjate koosolekust osavõtt on kõigile osalejatele ja hooldajatele(lapsvanematele)
kohustuslik. Puudumise korral ei ole õigust võistlussõitudest osavõtuks.
Kõik võistlejad osalevad omal vastutusel. Alaealise puhul ka lapsevanem.
7. Registreerimine ja maksud
Võistkondadel on soovitatav eelregistreerida facebook-is Harrastajate Kardisarja grupis
toodud võistlusteate juures, e-posti teel
aksel@ketid.eu või omakart foorumis vastava
teema all.
Osavõtutasu koosneb vastava raja haldaja poolt kehtestatud rajamaksust kardi kohta,
millele lisandub vajadusel tasu meediku kohal olemise kompenseerimiseks. Osavõtutasu
suurus tehakse teatavaks konkreetse etapi väljakuulutamise teates. Makstud osavõtutasu
ei tagastata ühelgi juhul.
Võistkonnad võivad esitada korraldajale parandusettepanekuid