4T HARRASTAJATE KARDISARJA 1.etapp 12. mail (teisipäeval) Tabasalu kardirajal.
Võistlus on võistkondlik, toimub reeglina argipäeva õhtuti ja on mõeldud neljataktiliste mootoritega kartidele. Võistkonnas 1-4 liiget ehk siis ühel kardil võib võistelda 1-4 sõitjat. Kokku 4 sõitu (sõitude kestvus lepitakse kokku kohapeal).
Reeglid lisatud manusena.
Osavõtutasu: 20.-/kart
AJAKAVA:
18.00-18.30 registreerimine ja vaba harjutamine
18.35 koosolek
18.45 esimene start
21.00 diplomid
Info:
Aksel Weiler
Tel 511 3155
4T HARRASTAJATE KARDISARI 2015 REEGLID
1. Üldine
4T Harrastajate Kardisari on võistkondadele mõeldud klubiline ürituste sari, mida
sõidetakse reeglina argipäeva õhtuti. Üritused korraldatakse ainult vabatahtlike abiga ning
kõik osalejad ja nende kaaskondlased võivad vabatahtlikuna kaasa aidata. Võisteldakse
ühes võistluslklassis. Kokku 8-10 etappi.
2. Võistkond
Võistkonnas võib olla 1-4 sõitjat. Võistkond võib kasutada erinevaid sõitjaid erinevatel
etappidel.
Sõitja peab olema võistluse toimumise ajal vähemalt 15 aastat vana. Alla 18 aastasel
sõitjal peab olema kaasas hooldaja (lapsevanem või tema eest vastutav täiskasvanu)
3. Sõitjate sõiduvarustus
Soovitavalt kinnine kiiver sõltumata võistlusklassist või eest lahtise kiivri puhul kaitseprillid.
Soovitavalt kogu keha kattev riietus. Nõutav sõidukinnaste ja kinniste jalanõude
kasutamine.
4. Tehnilised tingimused
Soovitavalt tehases toodetud kardiraamid.
Neljataktilised ilma käigukastita mootorid Honda GX 160, 200 ja 270 või mõni muu
sarnane neljataktiline mootor. Modifikatsioonid vabad.
Kasutada tohib ainult slikk rehve. Rehvide mis tahes moel töötlemine keelatud. Rehvide
laius tagaratastel vaba, ees kasutada esirehviks mõeldud rehve.
Võistlusnumber kohustuslik. Vältida juba kasutusel olevaid numbri kombinatsioone!
5. Võistluste formaat ja punktid
Sarjast võib osa võtta mis tahes kardiharrastajate võistkond.
Arvesse lähevad kõik etapid. Iga etapp koosneb reeglina neljast võistlussõidust. Iga sõidu
eest saavad võistkonnad kohapunkte järgmiselt: võitja 1 punkt, teine 2 punkti jne.
Kokkuvõttes vähim kohapunkte saanud võistkond on võitja. Esimese võistlussõidu
stardijärjekord vastab registreerimise järjekorrale. Seega tasub registreerida aegsasti.
Järgmiste võistlussõitude stardijärjekord on eelmise võistlussõidu ümber pööratud
järjestus ehk esimese võistlussõidu võitja stardib järgmises sõidus viimaselt kohalt jne.
Võrdsete kohapunktide korral loeb viimase sõidu koht. Sarja punkte jagatakse: 1. 60p 2.
56p 3. 53p 4. 51p ja edasi ühe punkti kaupa 50p, 49p jne.
Erinevatel etappidel kasutatakse erinavat võistlusformaati, milleks võib olla sprint,
kestvussõit või tavasõit.
Etappidel autasustatakse kolme paremat võistkonda diplomiga. Sarja lõppedes
esikolmikule medalid või karikad.
6. Sõidureeglid ja karistused
Võistlusõhtu alguses on rada avatud treeningsõitudele. Treeningsõitude kestus vastavalt
võistluse ajakavale.
Rajale ei lubata võistlejaid, kellel on kohapeal registreerimine tegematta. Pärast kohapeal
registreerimist on võistlejal õigus osa võtta treeningsõidust ja võistlussõitudest. Mitte
registreerunud isikud ei tohi ühelgi juhul kardiga rajale minna.
Mootori võib stardikoridoris käivitada „1 min“ märguande sildi näitamise peale, kui ei ole
kokku lepitud teisiti.
Start:
Veerev start ühes rivis, paigalt start või Le Mans stiilis start Stardi märguandeks on
rohelise lipu järsk langetamine.
Kui võistleja sõidab treeningsõidu või võistlussõitude ajal boksi, siis tuleb boksi sõites ja
sealt rajale tulles tõsta käsi, et rajal olevad võistlejad teaksid arvestada aeglaselt liikuva
kardiga.
Tehnilise rikke jms põhjusel seisma jääva kardi juht peab tõstma üles käe ning juhtima
kardi ohutult raja äärde.
Võistkond loetakse katkestanuks, kui nad ei möödu ruudulisest lipust sõites.
Kardi lükkamine või mis tahes muul moel transportimine võistlussõidu ajal on keelatud.
Rajale jäänud kardid võib ära tuua kohtuniku märguande peale.
Must lipp võistlussõidu ajal tähendab võistlussõidust eemaldamist ja maksimaalseid
kohapunkte antud võistlussõidu eest. Korraldaja jätab endale õiguse tehniliselt ohtliku
kardi või teistele ja iseendale ohtlikult liikleva sõitja/võistkonna eemaldamiseks kogu
võistluspäeva jooksul.
Boksialas mistahes sõidukiga maksimaalne liikumiskiirus 20 km/h.
Sõitjate koosolekust osavõtt on kõigile osalejatele ja hooldajatele(lapsvanematele)
kohustuslik. Puudumise korral ei ole õigust võistlussõitudest osavõtuks.
Kõik võistlejad osalevad omal vastutusel, alaealise puhul ka lapsevanem.
7. Registreerimine ja maksud
Võistkondadel on soovitatav eelregistreerida facebook-is Harrastajate Kardisarja grupis
toodud võistlusteate juures või e-posti teel
aksel@ketid.eu.
Osavõtutasu koosneb vastava raja haldaja poolt kehtestatud rajamaksust kardi kohta,
millele lisandub tasu meediku kohal olemise kompenseerimiseks. Tasud võivad erineda
sõltuvalt rajast ja ajast. Osavõtutasu suurus tehakse teatavaks konkreetse etapi
väljakuulutamise teates. Makstud osavõtutasu ei tagastata ühelgi juhul.
Võistkonnad võivad esitada korraldajale parandusettepanekuid reeglite parandamiseks.
Reegleid võidakse hooaja jooksul täpsustada ja täiendada.
Aksel Weiler